Kleer Finance
Automatiserat löne- & ekonomisystem där allt ingår
Ett ekonomisystem där allt ingår. Även ekonomiexperterna! Samla bokföring, fakturering, lönehantering, tidrapportering, utläggshantering och koncernkonsolidering i en plattform. Upptäck tillväxt genom total finansiell klarhet, med Kleer!
Bäst i Sverige på SaaS- & konsultbolag
Lägg upp till 95% mindre tid på bokföring
En app och ett system för att allt som rör lön och ekonomi
Finance-as-a-service – teknik och expertis – allt till ett fast pris

Det här ingår i vår tjänst
Skala ner administrationen & skala upp företaget
Allt-i-ett-lösning
Allt det här ingår Kleers löne- & ekonomisystem
Sveriges mest automatiserade löne- och ekonomisystem för all ekonomisk administration.
Bokföringsprogram
Faktureringsprogram
Lönesystem
Projekt- och tidrapportering
Kvitto- och utläggshantering
Företagskort
App
Koncerngemensamma projekt
Koncernkonsolidering
Finansiering
Rapporter
Integrationer

Dedikerade ekonomikonsulter
Du får ett eget ekonomiteam som kan din verksamhet
Ditt personliga ekonomiteam sköter all löpande administration, som tillexempel din bokföring, rapportering, deklarering och bokslut.
Ekonomikonsult
Implementeringsansvarig
Lönespecialist
Koncernspecialist
Månadsbokslut
Årsbokslut
Teknisk support
Ekonomisk rådgivning

Citat från kund
”Vi gick från 7 system till 1 ekonomisystem med Kleer”
– CFO, Voyado
Vår tjänst
Allt i ett löne- och ekonomisystem för att sköta företagets lön & ekonomi
Bokföring
Bokföringsprogram med automatiserad bokföring
Glöm allt vad ekonomisk administration heter med marknadens mest automatiserade bokföringsprogram. Din bokföring automatiseras, uppdateras och går att spåras in i minsta lilla detalj. Helt molnbaserat och tillgängligt via webben eller appen.
Automatiserad bokföring i realtid, tillgänglig när och var du vill
Få rapporter för resultat- och balansräkning, projekt och affärsområden
Drill-down-funktionalitet för spårbarhet ner till enskilda verifikat
Automatisk bokföring av bank- och skattekontot
Mängder med integrationer & med öppet API

Fakturering
Faktureringsprogram där fakturor skapas & stäms av automatiskt
Oavsett om det gäller kund- eller leverantörsfakturor ger vårt faktureringsprogram dig fullständig överblick och kontroll över din ekonomi i realtid. Med automatiserade processer för hela fakturaflödet slipper du manuella och tidskrävande uppgifter. Samla allt i en och samma smidiga lösning.
Automatiskt skapande av kundfakturor från t.ex. tidrapporter eller löpande avtal
Fakturor, betalningar samt dina kontot uppdateras och speglas i realtid i systemet
Automatisk taggning och kategorisering hjälper dig att följa intäkter på detaljnivå

Fakturahantering
Elektronisk fakturahantering med effektivt stöd av automatisering.
Skräddarsydda attestflöden för leverantörsfakturor
Avstämning mot fakturor och betalningar direkt i systemet utan att logga in i banken.
Automatisk taggning och kategorisering hjälper dig att följa utgifter på detaljnivå

Självfaktutering
Automatiserad självfakturering för underkonsulter
Arbeta tryggt och enkelt med underkonsulter i samma system och effektivisera administrationen. Ställ automatiskt ut leverantörsfakturor från ditt företag till konsulternas bolag baserat på samma underlag som kundfakturan. Timmarna blir i synk och när kunden betalar, får konsulten betalt.
Pay-when-paid
Helt automatiserad process för att skapa självfakturor för underkonsulter
Underkonsulterna rapporterar tid i appen eller på webben precis som du
Bättre likviditetskontroll och kontroll på bruttomarginalen
Resultat och balans i realtid

Lönehantering
Löneprogram med automatiserad lönehantering
Smidig och automatiserad lönehantering ger dig mindre administration och medarbetaren mer koll. Med automatiserade löneutbetalningar, digitala lönebesked tillgängliga redan den första varje månad, finns inga oklarheter. Följ realtidsuppdaterad lön, frånvaro, friskvård och semester i appen.
Enkel och automatiserad lönehantering
Digitala lönebesked och automatiska löneutbetalningar
Automatisk överföring av AGI till Skatteverket
Automatisk utbetalning av rapporterad utläggsersättning, traktamente eller milersättning
Stöd för pottlön, provision och rörlig lön

Projekt- & tidrapportering
Sömlös projekt- & tidrapportering
Gör tid till pengar snabbare och enklare än någonsin. Ta betalt automatiskt för arbetstimmar, fördela intäkterna, hantera ersättningsmodeller, styr projekt och följ debiteringsgraden. Allt i realtid och med en unik kalenderintegration hämtas din schemalagda tid automatiskt till din personliga vy.
Marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse
Rapportera debiterbartid och frånvaro i samma vy
Kalenderintegration med Outlook & Google Calendar
Behörighetsstyrning som ger administrationsansvaret till rätt person
Rapportering via app eller webb

Kvitto- & utläggshantering
Kvitto- & utläggshantering som är helt automatiserad
Handla, fota, klart! Handla med företagskortet och få direkt en notis i telefonen om att fota och lämna in kvittot i appen. Köpet registreras sedan och bokförs automatiskt. Privata utlägg registreras på samma sätt. Smidigt, enkelt och med full kontroll över alla företagets utgifter.
Kleer-kortet & Eurocard ger helt automatiserad utläggshantering
Hantera alla kvitton och utlägg i mobilen
Smidig behörighetsstyrning och individuell köpgräns
Utlägg och ersättningar följer automatiskt med i lönekörningen
Helt automatiserat från köp till bokfört, i realtid

App
En app för lön & ekonomi
En app för alla. Se din dagliga to-do, attestera leverantörsfakturor direkt i appen eller tidrapportera på språng. Låt anställda och underkonsulter enkelt hantera utlägg, rapportera frånvaro eller registrera traktamente via mobilen. Gör livet mer mobilt och smidigt för dig och dina medarbetare.
Chefer, projektledare, anställda och underkonsulter använder samma app
Hantera lön, tidrapportering, frånvaro, friskvård och semester
Tydlig to-do hjälper dig att prioritera rätt
Registrera utlägg, traktamente och milersättning
Attestera leverantörsfakturor och löner

Koncerngemensamma projekt
Koncerngemensamma projekt
Allt i samma system för alla bolag i koncernen. Rapportera, fakturera och följ upp bolagsvis i samma vy. Här kan alla bolag i koncernen enkelt samarbeta och med hjälp av behörighetsstyrning kan administrationen fördelas. Keep it in the family!
Samarbeta med bolag inom koncernen och få automatiserad koncernbokföring i realtid
Attestera tid och få automatiskt fakturaunderlag för alla inblandade bolag
Rapportera tid precis som vanligt – alla i projektet rapporterar i samma system
Tid kan attesteras av projektledare, projektadministratör eller ekonomiansvarig
Enkelt att följa upp ekonomi i respektive bolag

Koncernsolidering
Automatiserad koncernkonsolidering & rapportering
Med marknadens mest automatiserade koncernkonsolidering får du en glasklar bild över hur det går för koncernen och bolagen, på drill-down-nivå. Få hjälp av koncernspecialister när du behöver och håll dig uppdaterad i realtid!
Spara oändligt med tid med automatisk konsolidering
Få full kontroll med resultat- och balansrapporter i realtid
Få ett helt team koncernspecialister inkluderat i tjänsten
Eliminera mänskliga faktorn med automatiska elimineringar
Oslagbar översikt av enskilda bolag presterar och hela koncernens siffror

Finansiering
Finansiering med stöd av automatisering
Glöm krånglig administration och krångliga processer! Med Kleer får du automatiserade finansieringstjänster integrerade direkt i din bokföring. Få fullständig överblick, spara tid och säkra bästa möjliga villkor.
Frigör kapital ur kundfordringar och förbättra likviditeten genom factoring.
Få en rambeviljad kredit baserad på dina fakturor via blockbelåning.
Se din finansieringssituation direkt i Kleer.
Allt sköts automatiskt mellan Kleer och våra partners.
Få unika erbjudanden tack vare effektiv integration.

Bokslut & deklaration
Bokslut & deklaration för företag
Få allt i en smidig lösning med Kleer! Med automatiserade processer och effektiva arbetssätt tar vårt erfarna ekonomteam hand om allt från löpande bokföring till bokslut och deklaration.
Automatisering och realtidsrapportering ger underlag för snabba och säkra bokslut.
All information samlad i ett system, oberoende av enskilda personer.
Rådgivning, löpande avstämningar och deklarationer – allt ingår.
Få regelbundna rapporter och rådgivning för att fatta välgrundade beslut.
Låt oss ta hand om administrationen så du kan fokusera på det du gör bäst.

Rapporter
Rapporter & uppföljning i realtid
Effektivisera din affärsinsikt med Kleers omfattande rapporteringsverktyg. Vårt system omvandlar automatiskt affärshändelser till detaljerade rapporter och bokföringsdata, redo att användas för strategiska beslut. Med funktioner som drill-down och anpassningsbarhet har du alltid tillgång till relevanta och pålitliga beslutsunderlag.
Direkt tillgång till färdiga resultat-, balans- och momsrapporter vid inloggning.
Skapa egna widgets och dashboards anpassade efter användarbehörighet och behov.
Rådgivning, löpande avstämningar och deklarationer – allt ingår.
Fördjupa dina analyser i BI-system och Excel via vårt öppna API och SQL Analytics.

Integrationer
Öppet API & färdiga integrationer
Vår plattform är utrustad för att stödja alla dina ekonomiska behov direkt från start. Vårt öppna API och omfattande förkonfigurerade integrationer gör det möjligt att utöka funktionaliteten genom smidiga anslutningar till externa system eller externa datakällor.
Anslut enkelt till CRM-system, factoring-tjänster och mer.
Genomför betalningar direkt inom systemet med våra bankintegrationer.
Skapa egna integrationer efter behov genom vårt öppna API.
Våra integrationer garanterar pålitlig och uppdaterad information.

Implementation
Implementation som är klar på bara 30 dagar
Kom igång snabbt och smidigt med Kleer! Med vår beprövade metod som har hjälpt över 2 000 kunder, kan vi garantera en implementering utan onödig administration eller manuellt arbete.
All din bokföringsdata flyttas säkert.
Smidig integration med dina befintliga system.
Grundlig upplärning i systemet och kontinuerlig support.
Vi ställer in de mest avancerade ekonomiprocesserna för dig.

Support & ekonomisk rådgivning
Support & ekonomisk rådgivning för företag
Förstärk ditt företags ekonomiska strategier med Kleer. Vårt avancerade ekonomisystem kombinerat med professionell support och rådgivning ger er ett robust stöd.
Ett erfaret ekonomiteam som anpassar sig efter ert företags behov.
Direkt tillgång till ekonomiska insikter för strategiska beslut.
Obegränsade samtal till era dedikerade ekonomer, allt inkluderat i tjänsten.
24 timmars svarstid för alla era frågor.

Skala upp bolaget & slimma ner din
ekonomiska administration
App & System
En app & ett system för att sköta allt som rör lön & ekonomi
Växa
Väx bolaget utan att växa ekonomiavdelningen
Gränssnitt
Se kostnader och intäkter i samma gränssnitt
Vilket löne- & ekonomisystem
ska du välja & vad är skillnaden?
Kleer
Med ekonomisystem från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad
Bokföringsprogram
Faktureringsprogram
Lönesystem
Projekt- & tidrapportering
Kvitto- & utläggshantering
Rapporterings- & uppföljningsverktyg
Automatiserad koncernkonsolidering
Självfakturering & underkonsultmodul
Obegränsat antal ekonomikonsulttimmar
Ett system & en app för allt
Andra bolag
Med system från andra leverantörer ingår det här från start till en fast månadskostnad
Bokföringsprogram
Köp till utläggsmodul
Köp till lönesystem
Köp till tidrapporteringsprogram
Köp till projektverktyg
Köp till rapporteringsverktyg
Köp till koncernkonsolideringsmodul
Köp ekonomikonsulttjänster från byrå

Skillnaden mellan en redovisningsbyrå & en ekonomitjänst från oss
Med Kleer
Med ekonomitjänst från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad
Personligt team ekonomikonsulter
Lönespecialister
Koncernspecialister
Auktoriserade redovisningsekonomer
Andra bolag
Livet som ekonomiavdelning utan Kleer
Ekonom
Lönespecialist
Redovisningsbyrå
Koncernspecialist
Ett lönesystem är en mjukvara som beräknar och hanterar anställdas löner samt genererar lönebesked och rapporter. Ett effektivt lönesystem hjälper både arbetsgivare och anställda att hålla reda på månatliga löneutbetalningar och ger en klar översikt över lönekostnader och individuella lönespecifikationer.
Ett ekonomisystem är mjukvara som hjälper företag hantera och automatisera samtliga ekonomiska processer. Detta inkluderar funktioner för bokföring, fakturering, löne-, kvitto- och utläggshantering m.m.
Kleer erbjuder en specialiserad tjänst där både lönesystem, ekonomisystem och konsulttjänster är inkluderade i leveransen.
Detta ger dig allt du behöver för att sköta företagets löner och ekonomi i samma system. Det gör det också möjligt att skala upp och skala ned den ekonomiadministrationen då ekonomiteam på Kleer växer med ditt behov och all funktionalitet du behöver för att växa ditt bolag.
Vad är ett löne- och ekonomisystem?
Kleer levererar både ett löne- och ekonomisystem som automatiserar allt administrativt som rör ekonomin, samt en redovisningstjänst i form av våra konsulter som sköter allt löpande arbete och finns tillgängliga för rådgivning och support. Bokföringsprogram, faktureringsprogram, elektronisk fakturahantering, lönesystem, kvitto- och utläggshantering, projekt- och tidrapportering, företagskort samt mycket mer är inkluderat i vårt system.
Är Kleer ett lönesystem, ekonomisystem, bokföringsprogram eller en tjänst?
Att välja en ekonomitjänst som har alla funktioner du behöver för att sköta företagets löner och ekonomi i samma system, ger dig fullständig kontroll och siffror i realtid. Logga in i ett system för att sköta allt som rör ekonomi och lön samt följ företagets ekonomiska hälsa i samma gränssnitt.
Varför ska jag inte ha olika system för att sköta företagets lön och ekonomi?
Många lägger idag otroligt mycket tid på att stämma av bokföring, bankuppgifter, utlägg, löner med mera. Detta är aktiviteter som skulle kunna skötas betydligt mer automatiserat med rätt lösning. Det som särskiljer Kleer är just graden av automatisering och realtidsdata.
Våra automatiska processer stödjer utöver ren bokföring även projekthantering, uppföljning per affärsområde, periodiseringar, självfakturering, lönehantering, utlägg, betalningar, fakturering, rapporter och mycket mer. Du får kontroll över siffrorna i realtid.
En annan väldigt viktig skillnad är att vi på Kleer har samlat allt på ett ställe. Du har ett inlogg för att komma åt allt från bokföring, tidsrapportering, lön, utlägg och så vidare. Många av våra konkurrenter kombinerar olika moduler vilket gör att du som kund får logga in i olika portaler för att se respektive del.
Förutom ovanstående fördelar så är vårt implementeringsteam en unik fördel med Kleer. Vi vill att du ska jobba så modernt, digitalt och automatiserat som möjligt. Vi vill att du ska kunna nyttja kraften i automatisering fullt ut. Därför hjälper implementeringsteamet dig att utmana traditionella, manuella sätt att se på ekonomin. Med sin långa erfarenhet från över 2000 kunder hjälper de dig att sätta moderna och skalbara ekonomiprocesser på plats så att din verksamhet kan fortsätta växa utan att det skapar mer administration och manuellt arbete. Det är en av våra största skillnader jämfört med våra konkurrenter.
Hur skiljer sig Kleer från konkurrenterna?
Idag har vi över 2000 kunder och över 20 000 användare. Vi är därmed en mycket beprövad tjänst och teknik. Våra konsulter besitter stor kompetens och håller sig ständigt uppdaterade bland annat genom den dagliga kontakten med våra kunder.
Hur många kunder har Kleer idag?
Samla bokföring, tidrapportering, fakturering, koncernkonsolidering, självfakturering, lön och utlägg i samma system. Få dagligt stöd från ekonomikonsulter som är specialiserade på just din bransch. Med över tio års erfarenhet av att arbeta med tjänstebolag får du tillgång till branschens bästa ekonomiprocesser och flöden, optimerade för att passa dina behov. Som ett resultat behöver du lägga mindre tid på ekonomisk administration och mer tid på värdeskapande i ditt företag.
Kleer är bäst i Sverige på SaaS- och konsultbolag. Vad är du bäst på?
Boka en demo
Kom igång med Kleer
Över 2000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?