Kleer Finance

Automatiserat löne- & ekonomisystem där allt ingår

Ett ekonomisystem där allt ingår. Även ekonomiexperterna! Samla bokföring, fakturering, lönehantering, tidrapportering, utläggshantering och koncernkonsolidering i en plattform. Upptäck tillväxt genom total finansiell klarhet, med Kleer! 

Bäst i Sverige på SaaS- & konsultbolag

Lägg upp till 95% mindre tid på bokföring

En app och ett system för att allt som rör lön och ekonomi

Finance-as-a-service – teknik och expertis – allt till ett fast pris

Affärskvinna med dator glädjes av löne- och ekonomisystem från Kleer

Det här ingår i vår tjänst

Skala ner administrationen & skala upp företaget

  Gå från fem till femhundra anställda, utan att behöva byta ekonomisystem eller anställa mer personal på ekonomiavdelningen. Få marknadens mest automatiserade löne- och ekonomisystem samt ekonomikompetensen inkluderat i tjänsten, till en fast månadskostnad.  

Allt-i-ett-lösning

Allt det här ingår Kleers löne- & ekonomisystem

Sveriges mest automatiserade löne- och ekonomisystem för all ekonomisk administration.

Bokföringsprogram

Faktureringsprogram

Lönesystem

Projekt- och tidrapportering

Kvitto- och utläggshantering

Företagskort

App

Koncerngemensamma projekt

Koncernkonsolidering

Finansiering

Rapporter

Integrationer

Diagram med grafer och dashboard från löne- och ekonomisystemet från Kleer

Dedikerade ekonomikonsulter

Du får ett eget ekonomiteam som kan din verksamhet

Ditt personliga ekonomiteam sköter all löpande administration, som tillexempel din bokföring, rapportering, deklarering och bokslut.

Ekonomikonsult

Implementeringsansvarig

Lönespecialist

Koncernspecialist

Månadsbokslut

Årsbokslut

Teknisk support

Ekonomisk rådgivning

Ekonomiteam från Kleer arbetar med löne- och ekonomisystem.

Citat från kund

”Vi gick från 7 system till 1 ekonomisystem med Kleer”

– CFO, Voyado

Vår tjänst

Allt i ett löne- och ekonomisystem för att sköta företagets lön & ekonomi

  Logga in i ett system för att hantera allt som rör ekonomi och lön. Upptäck löne-och ekonomisystemet som har alla funktioner du behöver för att hantera företagets ekonomi samt få fullständig kontroll med siffror i realtid.

Bokföring

Bokföringsprogram med automatiserad bokföring

Glöm allt vad ekonomisk administration heter med marknadens mest automatiserade bokföringsprogram. Din bokföring automatiseras, uppdateras och går att spåras in i minsta lilla detalj. Helt molnbaserat och tillgängligt via webben eller appen. 

Automatiserad bokföring i realtid, tillgänglig när och var du vill 

Få rapporter för resultat- och balansräkning, projekt och affärsområden 

Drill-down-funktionalitet för spårbarhet ner till enskilda verifikat  

Automatisk bokföring av bank- och skattekontot 

Mängder med integrationer & med öppet API 

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Fakturering

Faktureringsprogram där fakturor skapas & stäms av automatiskt

Oavsett om det gäller kund- eller leverantörsfakturor ger vårt faktureringsprogram dig fullständig överblick och kontroll över din ekonomi i realtid. Med automatiserade processer för hela fakturaflödet slipper du manuella och tidskrävande uppgifter. Samla allt i en och samma smidiga lösning.

Automatiskt skapande av kundfakturor från t.ex. tidrapporter eller löpande avtal

Fakturor, betalningar samt dina kontot uppdateras och speglas i realtid i systemet

Automatisk taggning och kategorisering hjälper dig att följa intäkter på detaljnivå

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Fakturahantering

Elektronisk fakturahantering med effektivt stöd av automatisering.

Vårt fakturahanteringssystem erbjuder en heltäckande lösning för elektronisk fakturahantering. Genom att automatisera hela fakturaflödet kan du säga adjö till manuella rutiner och tidskrävande uppgifter. Allt samlas i en användarvänlig plattform som förenklar din fakturahantering.

Skräddarsydda attestflöden för leverantörsfakturor

Avstämning mot fakturor och betalningar direkt i systemet utan att logga in i banken.

Automatisk taggning och kategorisering hjälper dig att följa utgifter på detaljnivå

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Självfaktutering

Automatiserad självfakturering för underkonsulter

Arbeta tryggt och enkelt med underkonsulter i samma system och effektivisera administrationen. Ställ automatiskt ut leverantörsfakturor från ditt företag till konsulternas bolag baserat på samma underlag som kundfakturan. Timmarna blir i synk och när kunden betalar, får konsulten betalt. 

Pay-when-paid 

Helt automatiserad process för att skapa självfakturor för underkonsulter 

Underkonsulterna rapporterar tid i appen eller på webben precis som du 

Bättre likviditetskontroll och kontroll på bruttomarginalen 

Resultat och balans i realtid 

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Lönehantering

Löneprogram med automatiserad lönehantering

Smidig och automatiserad lönehantering ger dig mindre administration och medarbetaren mer koll. Med automatiserade löneutbetalningar, digitala lönebesked tillgängliga redan den första varje månad, finns inga oklarheter. Följ realtidsuppdaterad lön, frånvaro, friskvård och semester i appen.

Enkel och automatiserad lönehantering  

Digitala lönebesked och automatiska löneutbetalningar 

Automatisk överföring av AGI till Skatteverket 

Automatisk utbetalning av rapporterad utläggsersättning, traktamente eller milersättning   

Stöd för pottlön, provision och rörlig lön 

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Projekt- & tidrapportering

Sömlös projekt- & tidrapportering

Gör tid till pengar snabbare och enklare än någonsin. Ta betalt automatiskt för arbetstimmar, fördela intäkterna, hantera ersättningsmodeller, styr projekt och följ debiteringsgraden. Allt i realtid och med en unik kalenderintegration hämtas din schemalagda tid automatiskt till din personliga vy.

Marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse  

Rapportera debiterbartid och frånvaro i samma vy  

Kalenderintegration med Outlook & Google Calendar  

Behörighetsstyrning som ger administrationsansvaret till rätt person  

Rapportering via app eller webb 

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Kvitto- & utläggshantering

Kvitto- & utläggshantering som är helt automatiserad

Handla, fota, klart! Handla med företagskortet och få direkt en notis i telefonen om att fota och lämna in kvittot i appen. Köpet registreras sedan och bokförs automatiskt. Privata utlägg registreras på samma sätt. Smidigt, enkelt och med full kontroll över alla företagets utgifter. 

Kleer-kortet & Eurocard ger helt automatiserad utläggshantering 

Hantera alla kvitton och utlägg i mobilen 

Smidig behörighetsstyrning och individuell köpgräns 

Utlägg och ersättningar följer automatiskt med i lönekörningen 

Helt automatiserat från köp till bokfört, i realtid 

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Företagskort

Företagskort som gör utgiftshantering smidigt

Kombinationen företagskort och Kleer är svårslagen. Du får effektivt kontroll över utläggen och efter attest påverkar det alltifrån kategoriuppföljning, vidarefakturering, löner, bokföring och ledningsrapporter. Smart, säkert och effektivt.

 

Välj mellan olika kortleverantörer

Tjänster med automatisk bokföring -Handla, fota, klart!

Insyn för utgifter i realtid

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

App

En app för lön & ekonomi

En app för alla. Se din dagliga to-do, attestera leverantörsfakturor direkt i appen eller tidrapportera på språng. Låt anställda och underkonsulter enkelt hantera utlägg, rapportera frånvaro eller registrera traktamente via mobilen. Gör livet mer mobilt och smidigt för dig och dina medarbetare. 

Chefer, projektledare, anställda och underkonsulter använder samma app 

Hantera lön, tidrapportering, frånvaro, friskvård och semester 

Tydlig to-do hjälper dig att prioritera rätt 

Registrera utlägg, traktamente och milersättning  

Attestera leverantörsfakturor och löner 

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Koncerngemensamma projekt

Koncerngemensamma projekt

Allt i samma system för alla bolag i koncernen. Rapportera, fakturera och följ upp bolagsvis i samma vy. Här kan alla bolag i koncernen enkelt samarbeta och med hjälp av behörighetsstyrning kan administrationen fördelas. Keep it in the family!

Samarbeta med bolag inom koncernen och få automatiserad koncernbokföring i realtid

Attestera tid och få automatiskt fakturaunderlag för alla inblandade bolag

Rapportera tid precis som vanligt – alla i projektet rapporterar i samma system

Tid kan attesteras av projektledare, projektadministratör eller ekonomiansvarig

Enkelt att följa upp ekonomi i respektive bolag

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Koncernsolidering

Automatiserad koncernkonsolidering & rapportering

Med marknadens mest automatiserade koncernkonsolidering får du en glasklar bild över hur det går för koncernen och bolagen, på drill-down-nivå. Få hjälp av koncernspecialister när du behöver och håll dig uppdaterad i realtid!   

Spara oändligt med tid med automatisk konsolidering  

Få full kontroll med resultat- och balansrapporter i realtid  

Få ett helt team koncernspecialister inkluderat i tjänsten  

Eliminera mänskliga faktorn med automatiska elimineringar  

Oslagbar översikt av enskilda bolag presterar och hela koncernens siffror

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Finansiering

Finansiering med stöd av automatisering

Glöm krånglig administration och krångliga processer! Med Kleer får du automatiserade finansieringstjänster integrerade direkt i din bokföring. Få fullständig överblick, spara tid och säkra bästa möjliga villkor.

Frigör kapital ur kundfordringar och förbättra likviditeten genom factoring.

Få en rambeviljad kredit baserad på dina fakturor via blockbelåning.

Se din finansieringssituation direkt i Kleer.

Allt sköts automatiskt mellan Kleer och våra partners.

Få unika erbjudanden tack vare effektiv integration.

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Bokslut & deklaration

Bokslut & deklaration för företag

Få allt i en smidig lösning med Kleer! Med automatiserade processer och effektiva arbetssätt tar vårt erfarna ekonomteam hand om allt från löpande bokföring till bokslut och deklaration.

Automatisering och realtidsrapportering ger underlag för snabba och säkra bokslut.

All information samlad i ett system, oberoende av enskilda personer.

Rådgivning, löpande avstämningar och deklarationer – allt ingår.

Få regelbundna rapporter och rådgivning för att fatta välgrundade beslut.

Låt oss ta hand om administrationen så du kan fokusera på det du gör bäst.

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Rapporter

Rapporter & uppföljning i realtid

Effektivisera din affärsinsikt med Kleers omfattande rapporteringsverktyg. Vårt system omvandlar automatiskt affärshändelser till detaljerade rapporter och bokföringsdata, redo att användas för strategiska beslut. Med funktioner som drill-down och anpassningsbarhet har du alltid tillgång till relevanta och pålitliga beslutsunderlag.

Direkt tillgång till färdiga resultat-, balans- och momsrapporter vid inloggning.

Skapa egna widgets och dashboards anpassade efter användarbehörighet och behov.

Rådgivning, löpande avstämningar och deklarationer – allt ingår.

Fördjupa dina analyser i BI-system och Excel via vårt öppna API och SQL Analytics.

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Integrationer

Öppet API & färdiga integrationer

Vår plattform är utrustad för att stödja alla dina ekonomiska behov direkt från start. Vårt öppna API och omfattande förkonfigurerade integrationer gör det möjligt att utöka funktionaliteten genom smidiga anslutningar till externa system eller externa datakällor.

Anslut enkelt till CRM-system, factoring-tjänster och mer.

Genomför betalningar direkt inom systemet med våra bankintegrationer.

Skapa egna integrationer efter behov genom vårt öppna API.

Våra integrationer garanterar pålitlig och uppdaterad information.

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Implementation

Implementation som är klar på bara 30 dagar

Kom igång snabbt och smidigt med Kleer! Med vår beprövade metod som har hjälpt över 2 000 kunder, kan vi garantera en implementering utan onödig administration eller manuellt arbete.

All din bokföringsdata flyttas säkert.

Smidig integration med dina befintliga system.

Grundlig upplärning i systemet och kontinuerlig support.

Vi ställer in de mest avancerade ekonomiprocesserna för dig.

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Support & ekonomisk rådgivning

Support & ekonomisk rådgivning för företag

Förstärk ditt företags ekonomiska strategier med Kleer. Vårt avancerade ekonomisystem kombinerat med professionell support och rådgivning ger er ett robust stöd.

 

Ett erfaret ekonomiteam som anpassar sig efter ert företags behov.

Direkt tillgång till ekonomiska insikter för strategiska beslut.

Obegränsade samtal till era dedikerade ekonomer, allt inkluderat i tjänsten.

24 timmars svarstid för alla era frågor.

Grafisk illustration av ekonomisystemet från Kleer där allt ingår

Skala upp bolaget & slimma ner din

ekonomiska administration

  Gå från flera system för att hantera ekonomi och lön till ett. Lägg 95 % mindre tid på bokföring, moms och deklaration och mer tid på strategi och analys. Med ditt outsourcade ekonomiteam från Kleer som sköter all din ekonomiska administration, blir du personoberoende och kan fokusera helt på att driva bolag.  

App & System

En app & ett system för att sköta allt som rör lön & ekonomi 

Växa

Väx bolaget utan att växa ekonomiavdelningen

Gränssnitt

Se kostnader och intäkter i samma gränssnitt

Vilket löne- & ekonomisystem
ska du välja & vad är skillnaden?

  Det finns bökföringsprogram dit du kan köpa till moduler med stöd för fakturahantering, löner, tidrapportering, utläggshantering, koncernkonsolidering och projekthantering. Sen så har du vår löne- och ekonomitjänst där allt stöd redan är inbyggt från början i det som vi kallar ett eko(nomi)system.  

Kleer

Med ekonomisystem från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad

Bokföringsprogram

Faktureringsprogram

Lönesystem

Projekt- & tidrapportering

Kvitto- & utläggshantering

Rapporterings- & uppföljningsverktyg

Automatiserad koncernkonsolidering

Självfakturering & underkonsultmodul

Obegränsat antal ekonomikonsulttimmar

Ett system & en app för allt

Andra bolag

Med system från andra leverantörer ingår det här från start till en fast månadskostnad

Bokföringsprogram

Köp till utläggsmodul

Köp till lönesystem

Köp till tidrapporteringsprogram

Köp till projektverktyg

Köp till rapporteringsverktyg

Köp till koncernkonsolideringsmodul

Köp ekonomikonsulttjänster från byrå

Två affärsmän arbetar med löne- och ekonomisystem från Kleer

Skillnaden mellan en redovisningsbyrå & en ekonomitjänst från oss

  Är det säkert att du är med på att du får ett personligt team med ekonomikonsulter som sköter all din bokföring, deklarering och rapportering inkluderat i den fasta månadskostnaden för ekonomitjänsten? Skönt, för många verkar inte tro att det är sant när vi säger att allt ingår  

Med Kleer

Med ekonomitjänst från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad

Personligt team ekonomikonsulter

Lönespecialister

Koncernspecialister

Auktoriserade redovisningsekonomer

Andra bolag

Livet som ekonomiavdelning utan Kleer

Ekonom

Lönespecialist

Redovisningsbyrå

Koncernspecialist

Vanliga frågor

Vanliga frågor om vårt löne- och ekonomisystem

FAQ

Ett lönesystem är en mjukvara som beräknar och hanterar anställdas löner samt genererar lönebesked och rapporter. Ett effektivt lönesystem hjälper både arbetsgivare och anställda att hålla reda på månatliga löneutbetalningar och ger en klar översikt över lönekostnader och individuella lönespecifikationer.

 

Ett ekonomisystem är mjukvara som hjälper företag hantera och automatisera samtliga ekonomiska processer. Detta inkluderar funktioner för bokföring, fakturering, löne-, kvitto- och utläggshantering m.m.

 

Kleer erbjuder en specialiserad tjänst där både lönesystem, ekonomisystem och konsulttjänster är inkluderade i leveransen.

 

Detta ger dig allt du behöver för att sköta företagets löner och ekonomi i samma system. Det gör det också möjligt att skala upp och skala ned den ekonomiadministrationen då ekonomiteam på Kleer växer med ditt behov och all funktionalitet du behöver för att växa ditt bolag.

Vad är ett löne- och ekonomisystem?

Kleer levererar både ett löne- och ekonomisystem som automatiserar allt administrativt som rör ekonomin, samt en redovisningstjänst i form av våra konsulter som sköter allt löpande arbete och finns tillgängliga för rådgivning och support. Bokföringsprogram, faktureringsprogram, elektronisk fakturahantering,  lönesystem, kvitto- och utläggshantering, projekt- och tidrapportering, företagskort samt mycket mer är inkluderat i vårt system.

Är Kleer ett lönesystem, ekonomisystem, bokföringsprogram eller en tjänst?

Att välja en ekonomitjänst som har alla funktioner du behöver för att sköta företagets löner och ekonomi i samma system, ger dig fullständig kontroll och siffror i realtid. Logga in i ett system för att sköta allt som rör ekonomi och lön samt följ företagets ekonomiska hälsa i samma gränssnitt.

Varför ska jag inte ha olika system för att sköta företagets lön och ekonomi?

Många lägger idag otroligt mycket tid på att stämma av bokföring, bankuppgifter, utlägg, löner med mera. Detta är aktiviteter som skulle kunna skötas betydligt mer automatiserat med rätt lösning. Det som särskiljer Kleer är just graden av automatisering och realtidsdata.

 

Våra automatiska processer stödjer utöver ren bokföring även projekthantering, uppföljning per affärsområde, periodiseringar, självfakturering, lönehantering, utlägg, betalningar, fakturering, rapporter och mycket mer. Du får kontroll över siffrorna i realtid.

 

En annan väldigt viktig skillnad är att vi på Kleer har samlat allt på ett ställe. Du har ett inlogg för att komma åt allt från bokföring, tidsrapportering, lön, utlägg och så vidare. Många av våra konkurrenter kombinerar olika moduler vilket gör att du som kund får logga in i olika portaler för att se respektive del.

 

Förutom ovanstående fördelar så är vårt implementeringsteam en unik fördel med Kleer. Vi vill att du ska jobba så modernt, digitalt och automatiserat som möjligt. Vi vill att du ska kunna nyttja kraften i automatisering fullt ut. Därför hjälper implementeringsteamet dig att utmana traditionella, manuella sätt att se på ekonomin. Med sin långa erfarenhet från över 2000 kunder hjälper de dig att sätta moderna och skalbara ekonomiprocesser på plats så att din verksamhet kan fortsätta växa utan att det skapar mer administration och manuellt arbete. Det är en av våra största skillnader jämfört med våra konkurrenter.

Hur skiljer sig Kleer från konkurrenterna?

Idag har vi över 2000 kunder och över 20 000 användare. Vi är därmed en mycket beprövad tjänst och teknik. Våra konsulter besitter stor kompetens och håller sig ständigt uppdaterade bland annat genom den dagliga kontakten med våra kunder.

Hur många kunder har Kleer idag?

Samla bokföring, tidrapportering, fakturering, koncernkonsolidering, självfakturering, lön och utlägg i samma system. Få dagligt stöd från ekonomikonsulter som är specialiserade på just din bransch. Med över tio års erfarenhet av att arbeta med tjänstebolag får du tillgång till branschens bästa ekonomiprocesser och flöden, optimerade för att passa dina behov. Som ett resultat behöver du lägga mindre tid på ekonomisk administration och mer tid på värdeskapande i ditt företag.

Kleer är bäst i Sverige på SaaS- och konsultbolag. Vad är du bäst på?

Boka en demo

Kom igång med Kleer

Över 2000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?