Finance-as-a-service

Ekonomihantering på abonnemang

Lägg upp till 95% mindre tid på bokföring och dubbelt så mycket tid på strategi och analys. Ja, du hörde rätt! Med Finance-as-a-Serivce från Kleer låter du ekonomisystemet och ekonomikonsulterna som ingår i ekonomitjänsten göra jobbet åt dig. Samla bokföring, fakturering, lönehantering, tidrapportering, utläggshantering och koncernkonsolidering i en plattform. Upptäck tillväxt genom total finansiell klarhet, med Kleer! 

Bäst i Sverige på SaaS- & konsultbolag

En app och ett system för att allt som rör lön och ekonomi

Finance-as-a-service – teknik och expertis – allt till ett fast pris

Är det dags att uppgradera din ekonomifunktion?

Vill du effektivisera din ekonomihantering och uppnå betydande besparingar i både tid och kostnader?

 

Gör som över 2000 av Sveriges främsta SaaS- och konsultbolag redan har gjort och byt till Kleer idag.

Ekonomi- och lönesystemet där allt ingår

Samla redovisning, tidsrapportering, fakturering, koncernkonsolidering, lön och utlägg i systemet där allt ingår. Även ekonomikonsulterna.

Lägg upp till 95% mindre tid på bokföring

Stäng måndanden 80% snabbare

Få 100% kontroll över ditt företags ekonomi

Boka en demo idag!

Gör som över 2000 av Sveriges främsta
SaaS- och konsultbolag redan har gjort.

Vi började också med en demo

Våra paket

Sveriges populäraste ekonomisystem för
SaaS- & konsultbolag

Ha endast ett system för att hantera hela företagets lön och ekonomi.  Med ett automatiserat löne- och ekonomisystem från oss får du dagligt stöd från ditt personliga ekonomiteam och tillgång till branschens bästa ekonomiprocesser som är utformade för att passa SaaS- och konsultbolag.

För dig som driver ett

Konsultbolag

Få kontroll på siffrorna i realtid och samla allt som rör lön och ekonomi i samma system. Gör tid till pengar enklare än någonsin med marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse.

Kvinna med dator arbetar med ett företags ekonomisystem.

För dig som driver ett

SaaS-bolag

Följ återkommande intäkter och kostnader i samma gränssnitt och få tillgång till data i realtid med marknadens mest automatiserade ekonomiplattform.

Nöjda kunder

Varje dag gör 20 000 människor sitt jobb i Kleer

”Glöm aldrig att räkna på att tid också är pengar. Vid första anblick är kostnaden för Kleer och andra leverantörer rätt likvärdiga – men nu sparar vi betydligt mycket mer tid, vilket gör det enkelt att räkna hem”

Timothy Forni

COO & Co-founder Baby Journey

Läs kundcase

”Jag lägger relativt lite tid på ekonomin för att vara ansvarig för ett företag som omsätter 250 miljoner, och behovet av att anställa en ekonomiresurs i företaget är långt borta tack vare stödet från Kleers ekonomiteam.”

Daniel J:son Lindh

VD på The Stellar Collective

Läs kundcase

”De ekonomiska siffrorna är en viktig grund i vårt beslutsfattande och eftersom Kleers siffror alltid är uppdaterade kan vi på stående fot använda dom som en del av våra beslut.”

Elin Toft

CEO, Castra

Castra

Det här ingår

Ett system utan växtvärk – där allt ingår till en fast månadskostnad

Ekonomisystemet och teamet ekonomikonsulter som ingår tjänsten, växer med dig när du behöver det.

Fler användare? Keep em’ coming – i dagsläget har vi över 20 000 användare i systemet

Nytt CRM-system eller HR-plattform? Vi har vidöppna API:er, så du kan koppla (av) på!

Mer intäkter & fler kunder? Grattis! Ditt team ekonomer hos Kleer blir större & fler

Ditt bolag får en dotter? Kanon! Vi har en automatisk koncernkonsolidering som samlar alla bolags ekonomiska data i samma system

Fler anställda eller konsulter? Hurra! Vi har nämligen Sveriges, i särklass, bästa tidrapportering som alltid har plats för fler nöjda användare

Ingår alltid i vår ekonomitjänst

Ett ekonomisystem för all administration.

Varför ha flera system när du kan ha ett? Logga in i ett system och få stenkoll på siffrorna i realtid.

 

Bokföring

Fakturering

Lönehantering

Projekt- & tidrapportering

Kvitto- & utläggshantering

Företagskort

App

Koncerngemensamma projekt

Koncernkonsolidering

Finansiering

Rapporter

Integrationer

Ingår alltid i vår ekonomitjänst

Ett ekonomiteam för personlig service & support.

Väx utan att växa ekonomiavdelningen. Få hjälp med all löpande bokföring, momsrapportering, deklaration och årsbokslut av ditt personliga ekonomiteam hos oss.

 

Ekonomikonsult

Implementeringsansvarig

Lönespecialist

Koncernspecialist

Månadsbokslut

Årsbokslut

Teknisk support

Ekonomisk rådgivning

Vad gör Kleer unikt?

  Det som gör oss unika är att vi inte bara är leverantörer av både ett system och en tjänst – det som skiljer oss från andra är att vi är branschfokuserade och har utvecklat ett eget ekonomi- och lönesystem som vi själva arbetar i varje dag – för våra kunder. Våra processer är framtagna för att passa just din bransch och dina ekonomiska flöden.    Det innebär att vi alltid har dig som kund och dina framtida behov i fokus när vi utvecklar och förbättrar våra lösningar. Vår teknik utvecklas helt enkelt med dig i åtanke.   

Allt-i-ett-lösning

 

Ett ekonomi- och lönesystem med integrerade konsulttjänster. All kunskap, alla processer under ett tak.

Branschexpertis

 

Vår expertis och erfarenhet, och vara system och processer är grundade i branscherna vi arbetar inom.

Ett aktivt system

 

Ett aktivt ekonomi- och lönesystem, byggt för hela bolaget. Processer i realtid möjliggör transparens och kontroll

Snabb implementering med låg risk

 

Vart in-house team implementerar ett centralt system för alla ekonomifunktioner på 1-2 månader.

Fast pris

 

Kostnadstransparens och budgetkontroll med en prismodell baserad på fast månadspris, inte timpris.

Vilken löne- & ekonomitjänst
ska du välja & vad är skillnaden?

  Det finns bökföringsprogram dit du kan köpa till moduler med stöd för fakturahantering, löner, tidrapportering, utläggshantering, koncernkonsolidering och projekthantering. Sen så har du vår löne- och ekonomitjänst där allt stöd redan är inbyggt från början i det som vi kallar ett eko(nomi)system.  

Kleer

Med ekonomisystem från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad

Bokföringsprogram

Faktureringsprogram

Lönesystem

Projekt- & tidrapportering

Kvitto- & utläggshantering

Rapporterings- & uppföljningsverktyg

Automatiserad koncernkonsolidering

Självfakturering & underkonsultmodul

Obegränsat antal ekonomikonsulttimmar

Ett system & en app för allt

Andra bolag

Med system från andra leverantörer ingår det här från start till en fast månadskostnad

Bokföringsprogram

Köp till utläggsmodul

Köp till lönesystem

Köp till tidrapporteringsprogram

Köp till projektverktyg

Köp till rapporteringsverktyg

Köp till koncernkonsolideringsmodul

Köp ekonomikonsulttjänster från byrå

Två affärskollegor, i en kontorsmiljö, skrattar vid leverans av en ekonomitjänster med hjälp av en laptop.

Skillnaden mellan en redovisningsbyrå & en ekonomitjänst från oss

  Är det säkert att du är med på att du får ett personligt team med ekonomikonsulter som sköter all din bokföring, deklarering och rapportering inkluderat i den fasta månadskostnaden för ekonomitjänsten? Skönt, för många verkar inte tro att det är sant när vi säger att allt ingår  

Med Kleer

Med ekonomitjänst från Kleer ingår det här från start till en fast månadskostnad

Personligt team ekonomikonsulter

Lönespecialister

Koncernspecialister

Auktoriserade redovisningsekonomer

Andra bolag

Livet som ekonomiavdelning utan Kleer

Ekonom

Lönespecialist

Redovisningsbyrå

Koncernspecialist

Allt-i-ett-lösning

Branschexpertis

Ett aktivt system

Snabb implementering

Fast pris

Byt till Kleer

Så enkelt byter du ekonomisystem på bara 30 dagar

Att byta ekonomisystem är jättejobbigt. Just därför får du ett helt team implementeringsspecialister som sköter hela implementationen åt dig när du byter till oss.

Flytten av all din bokföringsdata

Integrationen mot dina system

Upplärning & utbildning i systemet

Uppsättning av marknadens mest automatiserade ekonomiprocesser

Byt till Kleer

Så går marknadens snabbaste & mest pålitliga implementering till

Med över 2000 implementeringar av vårt ekonomisystem hos Saas- och konsultbolag i Sverige, har vi samlat branschens best practise i uppsättning av ekonomiprocesser och flöden.

 

 

En timmes uppstartsmöte (oavsett om ni är 5 eller 500 anställda på bolaget)

Presentation av projektplan – vem som gör vad och när.

Tilldelning av projektledare och ekonom från Kleer som kommer att sätta sig in i just ditt bolag och som stöttar dig i hela processen.

Tillgång till ett delat, digitalt projektverktyg som tydligt visar vart i processen vi befinner oss. En gemensam arbetsyta för att följa projektet, deadlines och samarbetet kring olika moment, helt enkelt.

Kontinuerlig uppföljning och dialog gällande, t.ex. deadlines om att skicka in kundlistor, lön, leverantörer etc.

Importering av all data och testning av systemets flöden ihop med dig.

Uppsättning av löpande avtal och rapporter.

Utbildning för de som ska arbeta i systemet.

Intern överlämning till ditt team ekonomer från Kleer som ska sköta den dagliga bokföringen och redovisningen.

Ditt implementeringsteam finns som stöd i bakgrunden tills dess att allt rullar på – vilket vanligtvis är från dag ett när vi går live.

När våra kunder får säga sitt

”Jag har aldrig hört om ett implementeringsprojekt av ett ekonomisystem som går så här fort.”

– Erica Sandelin Ekelund, CEO på Voydao

Byt till Kleer

Bytt är bytt – kommer aldrig mer behöva byta igen

För visst finns det mycket annat ditt företag behöver fokusera på för att växa, än att ha ett tillräckligt bra systemstöd för att klara tillväxten? Just precis, så här kommer två riktigt bra nyheter. För med ekonomisystemet du får hos oss kan du växa från 5 till 1000 anställda och från 1 miljon till 1 miljard, helt utan knussel.

Allt-i-ett-lösning

Branschexpertis

Ett aktivt system

Snabb implementering

Fast pris

Boka en demo idag!

Gör som över 2000 av Sveriges främsta
SaaS- och konsultbolag redan har gjort.

När våra kunder får säga sitt

”Med Kleer arbetar vi effektivt och strategiskt tack vare de strukturer som tagits fram längs med vägen”

– Cathrine Hallmans, Redovisningschef på Kvadrat

Allt-i-ett-lösning

Branschexpertis

Ett aktivt system

Snabb implementering

Fast pris

Vanliga frågor

Vanliga frågor om vårt löne- & ekonomisystem

FAQ

Ett lönesystem är en mjukvara som beräknar och hanterar anställdas löner samt genererar lönebesked och rapporter. Ett effektivt lönesystem hjälper både arbetsgivare och anställda att hålla reda på månatliga löneutbetalningar och ger en klar översikt över lönekostnader och individuella lönespecifikationer.

 

Ett ekonomisystem är mjukvara som hjälper företag hantera och automatisera samtliga ekonomiska processer. Detta inkluderar funktioner för bokföring, fakturering, löne-, kvitto- och utläggshantering m.m.

 

PE Accounting erbjuder en specialiserad tjänst där både lönesystem, ekonomisystem och konsulttjänster är inkluderade i leveransen.

 

Detta ger dig allt du behöver för att sköta företagets löner och ekonomi i samma system Det gör det också möjligt att skala upp och skala ned den ekonomiadministrationen då ekonomiteam på PE Accounting växer med ditt behov och all funktionalitet du behöver för att växa ditt bolag.

Vad är ett löne- och ekonomisystem?

PE Accounting levererar både ett löne- och ekonomisystem som automatiserar allt administrativt som rör ekonomin, samt en redovisningstjänst i form av våra konsulter som sköter allt löpande arbete och finns tillgängliga för rådgivning och support. Bokföringsprogram, faktureringsprogram, lönesystem, kvitto- och utläggshantering, projetk- och tidrapportering, företagskort samt mycket mer är inkluderat i vårt system.

Är PE Accounting ett lönesystem, ekonomisystem, bokföringsprogram eller en tjänst?

Att välja en ekonomitjänst som har alla funktioner du behöver för att sköta företagets löner och ekonomi i samma system, ger dig fullständig kontroll och siffror i realtid. Logga in i ett system för att sköta allt som rör ekonomi och lön samt följ företagets ekonomiska hälsa i samma gränssnitt.

Varför ska jag inte ha olika system för att sköta företagets lön och ekonomi?

Många lägger idag otroligt mycket tid på att stämma av bokföring, bankuppgifter, utlägg, löner med mera. Detta är aktiviteter som skulle kunna skötas betydligt mer automatiserat med rätt lösning. Det som särskiljer PE Accounting är just graden av automatisering och realtidsdata.

 

Våra automatiska processer stödjer utöver ren bokföring även projekthantering, uppföljning per affärsområde, periodiseringar, självfakturering, lönehantering, utlägg, betalningar, fakturering, rapporter och mycket mer. Du får kontroll över siffrorna i realtid.

 

En annan väldigt viktig skillnad är att vi på PE har samlat allt på ett ställe. Du har ett inlogg för att komma åt allt från bokföring, tidsrapportering, lön, utlägg och så vidare. Många av våra konkurrenter kombinerar olika moduler vilket gör att du som kund får logga in i olika portaler för att se respektive del.

 

Förutom ovanstående fördelar så är vårt implementeringsteam en unik fördel med PE. Vi vill att du ska jobba så modernt, digitalt och automatiserat som möjligt. Vi vill att du ska kunna nyttja kraften i automatisering fullt ut. Därför hjälper implementeringsteamet dig att utmana traditionella, manuella sätt att se på ekonomin. Med sin långa erfarenhet från över 900 kunder hjälper de dig att sätta moderna och skalbara ekonomiprocesser på plats så att din verksamhet kan fortsätta växa utan att det skapar mer administration och manuellt arbete. Det är en av våra största skillnader jämfört med våra konkurrenter.

Hur skiljer sig PE Accounting från konkurrenterna?

Idag har vi över 2000 kunder och över 20 000 användare. Vi är därmed en mycket beprövad tjänst och teknik. Våra konsulter besitter stor kompetens och håller sig ständigt uppdaterade bland annat genom den dagliga kontakten med våra kunder.

Hur många kunder har PE Accounting idag?

Samla bokföring, tidrapportering, fakturering, koncernkonsolidering, självfakturering, lön och utlägg i samma system. Få dagligt stöd från ekonomikonsulter som är specialiserade på just din bransch. Med över tio års erfarenhet av att arbeta med tjänstebolag får du tillgång till branschens bästa ekonomiprocesser och flöden, optimerade för att passa dina behov. Som ett resultat behöver du lägga mindre tid på ekonomisk administration och mer tid på värdeskapande i ditt företag.

PE Accounting är bäst i Sverige på SaaS- och konsultbolag. Vad är du bäst på?

Vanliga frågor

Vanliga frågor om vår ekonomitjänst

FAQ

När företaget växer, växer ofta även administrationen och ekonomiavdelningen. Fler kunder, intäkter och utgifter och mer arbete för ekonomifunktionen. Med Kleer så kan ditt företag växa utan att ekonomiavdelningen behöver göra detsamma. Ditt ekonomiteam på Kleer växer med ditt behov och all funktionalitet du behöver för att växa ditt bolag, finns redan i systemet. Du kan flexibelt skala upp och skala ned ekonomiadministrationen utifrån ditt företags behov.

Hur växer jag mitt företag utan att behöva växa ekonomiavdelningen?

Idag går det att automatisera mycket. Tekniken finns, så den eventuella begränsningen ligger snarare i dina interna processer, eller bristen på dessa. Framförallt går det att minimera alla manuella mellansteg så att din fakturering och konsulttimme till exempel snabbt kan omvandlas till kronor och ören på banken, samt att du sköter allt på ett enda ställe och endast en gång.

 

Vi vågar påstå att automatisering är grunden till att kunna jobba modernt och effektivt, var och när du vill. Så du kan alltså automatisera alla repetitiva, manuella mellansteg. För att lyckas automatisera i så hög grad som möjligt så måste du städa upp alla speciallösningar och skapa en standardiserad process.

 

Detta gör vi alltid med våra kunder i uppstarten. Vi vet nämligen att automatiserad bokföring och skalbarhet börjar just i dina processer.

Hur mycket kan jag automatisera?

Vi ersätter ekonomisystem och befintlig redovisningsbyrå eller ekonomifunktion. I snitt ersätter Kleer tre till sex andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering m.m. 

Vad är det Kleer ersätter?

Kleer sköter det mesta, inklusive all löpande redovisning. Men du får själv skicka in underlag, skapa fakturor och godkänna saker löpande.

Vad behöver jag göra själv om jag använder Kleer?

Idag erbjuder vi vår ekonomitjänst som en helhetslösning. Vi tror starkt på kombinationen system och människa. Det innebär att att vi automatiserar så mycket som möjligt via systemet och det som systemet inte hanterar åt dig har du vårt vassa ekonomiteam till.

Kan jag bara nyttja ekonomisystemet och inte ekonomiteamet?

Du kommer att kunna lägga mer tid på uppföljning, analys, prognostisering samt strategi när det manuella arbetet försvinner och bokföringen blir ett verktyg istället för ett nödvändigt ont. Du frigör tid som du kan lägga på betydligt mer värdeskapande arbete framöver.

Hur förändras arbetet för mig som är CFO?

Eftersom Kleer ersätter alla manuella mellansteg som en ekonomiskassistent vanligen gör, det vill säga allt pappersarbete, fakturering från tidsredovisningen, bokföring av skickade fakturor, avstämningar mot banken och så vidare så kommer ni att frigöra en hel del tid.

 

Här har ni då en enorm möjlighet att låta medarbetarna på ekonomi lägga mer tid på analys och trender istället för repetitiva och manuella uppgifter. Fokus skiftar alltså från manuell bokföring till kontrollerande och analys av data för att utveckla verksamheten.

Hur påverkar Kleer min personal och mitt framtida kompetensbehov?

Kleer är huvudsakligen till för dig som driver ett tjänstebolag, i form av SaaS- och konsultbolag, med 5-500 anställda. Kleer stödjer främst aktiebolag men också ideella och ekonomiska föreningar. Kleer stödjer inte enskildfirma.

Vilka typer av kunder arbetar Kleer med?

Kleer har en prismodell som bygger på transaktioner och inte på antal användare. Startkostnaden ligger på cirka 7500 kronor i månaden för en litet och relativt okomplicerat tjänstebolag men varierar beroende på era transaktioner. Priset sätts individuellt för ditt bolag och prismodellen byggs på transaktioner och inte på antal användare.

 

Viktigt att poängtera är att Kleer ofta medför stora besparing i både tid och pengar då vi i snitt ersätter tre till sex andra system samt befintlig redovisningsbyrå eller ekonomifunktion.

Hur mycket kostar det att vara kund till Kleer?

För att förstå vad vinsten med Kleer skulle kunna vara måste du ha full koll på vad arbetet ni gör idag faktiskt kostar. Och ja, det kan även kostnaden för er interna tid. Du ska alltså jämföra den totala kostnaden du har idag i form av:

 

– Egen personal (timkostnaden)

– Licenser för olika system ni har (ekonomi, lön, utlägg, tidsrapportering etc.)

– Eventuellt externt stöd (konsultstöd ni har idag)

 

Så din totala kostnad är en kombination av paletten med system ni använder idag och konsultkostnader kopplade till detta samt som ni själva lägger på manuell administration. Och den sistnämnda är det som många missar och det kan röra sig om många interna timmar. I snitt ersätter Kleer 3 till sex andra system. Det är ofta bokföring, fakturering, lön, utlägg och tidsrapportering. Dessa system har vanligen separata licenskostnader och många har även behov av externa konsulter här, exempelvis lönekonsulter eller redovisningskonsulter. Slå ihop alla dessa kostnader plus den tid ni själva lägger internt för att ha korrekta data att jämföra med.

 

Vill du ha en beräkning på just DITT pris? Kontakta oss så återkopplar vi till dig.

Hur mycket pengar sparar jag genom att vara kund till Kleer?

I princip allt ingår när du blir kund hos Kleer.

Vad ingår i priset om jag blir kund hos Kleer?

Kleer erbjuder en offert med ett fast pris som gäller i ett år. Priset beräknas utifrån antalet anställda, leverantörsfakturor och kundfakturor och eventuella tilläggstjänster. Sedan görs en uppdatering av offerten med ett nytt pris, baserat på den förväntade mängd support ni behöver och antalet transaktioner som ni förväntas genomföra.

Hur tar Kleer betalt?

Ja, implementeringen av Kleer medför en startkostnad som anpassas efter varje kunds specifika förutsättningar.

Har Kleer någon startkostnad?

Ja, vi har en månads uppsägningstid. När ni träder ur får ni all information om bolaget pả ett USB-minne och alla pärmar med fakturor som har arkiverats.

Har Kleer någon bindningstid?

Ja, vi erbjuder alltid potentiella kunder möjligheten att testa systemet.

Erbjuder Kleer demo?

Ja, med Kleer får du ett helt team av implementeringsspecialister som tar hand om hela processen när du byter till oss. Detta inkluderar flytt av all din bokföringsdata, integration mot dina system, upplärning och utbildning i systemet samt uppsättning av marknadens mest automatiserade ekonomiprocesser.

Får jag hjälp att byta till Kleer?

Boka en demo

Kom igång med Kleer

Över 2000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?