För dig som är stiftelse
Stiftelseredovisning ska vara tryggt, enkelt och automatiserat
Få total kontroll över din stiftelses ekonomi. Med ett automatiskt ekonomisystem och ett erfaret ekonomiteam som tycker stiftelser är det viktigaste som finns, kan du fokusera på att uppfylla din stiftelses ändamål och låta oss ge dig mer ekonomisk kontroll.
Ett system för redovisning, lön, arvoden, utlägg & anslag
Team med erfarna ekonomer inom stiftelseverksamhet
App för utlägg, attestering av leverantörsfakturor & lön
Realtidsuppdaterade siffror för 100% kontroll
Tillgänglig via både webb & app
Först på marknaden ihop med SEB – Stiftelseredovisning
En automatiserad helhetslösning för stiftelseredovisning, där allt ingår. Även ekonomerna.
Som en del i SEB’s ekosystem för stiftelser erbjuder vi en integrerad helhetslösning för det som berör stiftelsens ekonomi. Så som redovisning, löner, arvoden, utlägg, anslagsutbetalningar, värdepapper, årsbokslut och deklarationer.
I dagsläget är vi helt ensamma på marknaden om att kunna erbjuda ett system där allt är inkluderat och utvecklingen för automatiserad stiftelseredovisning har bara börjat.
”Redovisningstjänsten är en mycket viktig del i vårt kunderbjudande. För att utveckla den på allra bästa sätt etablerar vi nu ett partnerskap med Kleer. Det är ett led i vår resa mot ett ännu bättre och mer digitaliserat stiftelseerbjudande.”
Johanna Zenk Palmborg
Chef för Stiftelser & Filantropi på SEB
”Kleer är tydligt branschfokuserade. Att addera ett unikt erbjudande för ekonomi- och lönehanteringen för stiftelser, i tillägg till fortsatt satsning på konsult- och SaaS-bolag, är ett bevis på hur Kleers förmåga att digitalisera och automatisera kan komma till nytta i fler branscher.”
Pontus Björnsson
VD på Kleer
Unikt erbjudande & del av SEB´s ekosystem
Som en del av SEB:s digitala ekosystem för stiftelser kommer Kleer att erbjuda en integrerad helhetslösning som omfattar redovisning, löner, arvoden, utlägg, anslagsutbetalningar, värdepapper, årsbokslut och deklarationer. Tillsammans skapar vi ett unikt helhetserbjudande.
Den löpande bokföringen för stiftelser kommer att hanteras av erfarna stiftelsespecialister från SEB, som kommer att bli en del av det team som vidareutvecklar tjänsten hos Kleer.
Den nya branschsatsningen kommer att introduceras i november 2023 och syftar till att erbjuda stiftelser en framtidssäkrad och effektiv lösning för deras redovisningsbehov. Under hösten kommer Kleer Business Cloud (Kleer Systemet) att genomgå utveckling med fokus på värdepappersredovisning och anslagshantering.
Stiftelseteamet
Vi på Kleer hälsar er varmt välkomna till oss och ser fram emot att utveckla din stiftelse tillsammans med dig!
Boka en demo
Kom igång med Kleer
Över 2000 bolag har redan hoppat på framtidens sätt att driva företag. Är det din tur nu?